ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«ԴԺԳՈՀ ԵՆ ՄՆՈՒՄ ՄԻԱՅՆ «ԾՈՒՅԼԻԿ» ԱՇԱԿԵՐՏՆԵՐԸ»

«ԴԺԳՈՀ ԵՆ ՄՆՈՒՄ ՄԻԱՅՆ «ԾՈՒՅԼԻԿ» ԱՇԱԿԵՐՏՆԵՐԸ»
26.10.2010 | 00:00

Էլեկտրոնային մատյան, էլեկտրոնային օրագիր. այսպես կարելի է բնորոշել կրթական ոլորտում իր առաջին քայլերն անող dasaran.am նորաստեղծ կայքը:
Ըստ կազմակերպիչների` այն ստեղծված է դյուրացնելու ուսուցիչ-աշակերտ-ծնող կապը, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ներդրման միջոցով նպաստել Հայաստանում կրթության որակի բարձրացմանը:
Վճարելով ամսական 2000 դրամ` ծնողները հնարավորություն են ստանում կայքի միջոցով հետևելու երեխայի գնահատականներին, առաջադիմությանը, բացակայություններին, տնային աշխատանքներին, վարքին, տեսնելու յուրաքանչյուր առարկայից նրա միջին գնահատականը: ՈՒսուցիչները կարող են մեկնաբանություններ գրել երեխայի մասին, ժամանակին տեղեկացնել ծնողներին աշակերտի խնդիրների մասին: Հին, «բարի» սովորությունները աշակերտները ստիպված կլինեն մոռանալ. կայքում տեղադրում են տնային աշխատանքները, ինչն օգնում է խուսափելու այնպիսի իրավիճակներից, ինչպիսին է` «ես բացակա էի, այդ պատճառով չգիտեի տնային աշխատանքի թեմաները»: Կայքից օգտվելու են կամավորության սկզբունքով: Գաղտնիությունը երաշխավորվում է: Յուրաքանչյուր ծնող և աշակերտ ունենալու է իր ծածկանունն ու ծածկագիրը: 2010-ի մարտի 15-ից Երևանի Խաչիկ Դաշտենցի անվան թիվ 114, իսկ մարտի 22-ից` Գալինա Ստարովոյտովայի անվան թիվ 177 միջնակարգ դպրոցներում մեկնարկել է dasaran.am կայքի փորձարկումը: dasaran.am կայքի տնօրեն ՊԱՎԵԼ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆՆ առաջիկայում պլանավորում է ընդլայնել ծառայությունները. Երևանում հաջող կիրառման դեպքում հետագայում այն կտարածվի նաև մարզերում: Մեր զրույցը կայքի տնօրենի հետ հենց այս թեմայով է։
-Կայքի փորձարկման ընթացքում ի՞նչ արձագանքներ են եղել:
-Ծնողները հիմնականում դրական են վերաբերվում, հատկապես նրանք, ովքեր աշխատում են և չեն հասցնում ինչպես հարկն է հետևել երեխայի ուսմանը: Ինչ վերաբերում է ուսուցիչներին, մեր կրթական համակարգը վերջերս որոշակի փոփոխությունների է ենթարկվել: Գոյություն ունի չորս տեսակի գնահատական, տասը բալանոց սանդղակ, և աշակերտի կիսամյակային վերջնական գնահատականը հաշվարկվում է այդ չորս գնահատականների հիման վրա: Ժամանակի ընթացքում կրթության և գիտության նախարարությունը կներմուծի որոշակի կշռային գործակիցներ` կարևորություն տալով այդ գնահատականներից յուրաքանչյուրին: Նման հաշվարկը բավականին դժվարություններ է առաջացնում ուսուցիչների համար, իսկ մեր կայքը հնարավորություն է տալիս մեկ հպումով ստանալու յուրաքանչյուր աշակերտի միջանկյալ վերջնական գնահատականները: Տնօրեններն իրենց հերթին ցանկացած պահի կարող են տեսնել յուրաքանչյուր դասարանի, ուսուցչի, աշակերտի գործունեությունը: Արդյունքում դժգոհ են մնում միայն «ծույլիկ» աշակերտները, որովհետև նրանց գործունեությունը դառնում է ավելի թափանցիկ:
-Կայքից օգտվելը ժամանակի ընթացքում կարո՞ղ է դառնալ պարտադիր և անխուսափելի հանրակրթական դպրոցների համար:
-Ոչ մի պարտադրանք չի լինելու, սա ծառայություն է, դպրոցի անցուդարձին տեղեկանալու այլընտրանքային տարբերակ, ինչպես էլեկտրոնային հասցեից օգտվելը, վարսավիրանոց գնալը և այլն:
-Աստիճանաբար ուսուցչին զանգելը, դպրոց գնալը կդիտվեն հնացած երևո՞ւյթ:
-Չեմ կարծում։ Ծնողի` որոշակի պարբերականությամբ դպրոց այցելելու անհրաժեշտությունը միշտ էլ կլինի: Պարզապես նա ինֆորմացիայի պակաս չի ունենա: Ավելին ասեմ, կայքը կարող է նպաստել ծնող-ուսուցիչ կապին: Հաղորդագրությունների միջոցով ծնողը տեղեկանում է երեխայի վարքի, առաջադիմության և սպասվող միջոցառումների մասին: Փորձարկման ընթացքում ծնողները երբեմն ասում էին, որ չեն մասնակցել որոշ միջոցառումների, որովհետև տեղյակ չեն եղել:
-Իսկ տրտունջներ, այնուամենայնիվ, չկա՞ն ծնողների կողմից:
-Հիմնականում` ոչ, պարզապես ոմանք ասում են, որ ամբողջությամբ վստահում են երեխային և վերահսկելու կարիք չունեն: Այլ հարց է, եթե երեխան լիներ անկառավարելի, չարաճճի: Նման բարձր առաջադիմություն ունեցող աշակերտների համար կայքը շուտով կառաջարկի ինտելեկտուալ տարաբնույթ խաղեր:
-Իսկ կամայականություններ չե՞ն լինի ուսուցիչների կողմից: Գուցե նոր համակարգն իր հետ լրացուցիչ բարդություննե՞ր բերի:
-Փորձաշրջանի ընթացքում մենք դիտարկել ենք տեղեկատվության մուտքագրման մի քանի տարբերակ: Երբ ուսուցիչը, մատյանը լրացնելուն զուգահեռ, գնահատականներն անցկացնում էր համապատասխան ձևաթղթում, տեղի էր ունենում ինֆորմացիայի անհամապատասխանություն: Ասենք, ուսուցիչը մատյանի մեջ չէր ուզում երկուս նշանակել երեխային վատություն չանելու համար, բայց ձևաթղթի վրա նշանակում էր, որ ծնողը տեղյակ լինի: Արդյունքում կարող է բողոք ու կասկած առաջանալ ծնողների մոտ: Փորձեցինք ուսուցիչների օղակն այս պրոցեսից ընդհանրապես դուրս հանել: Հիմա մեր աշխատակիցն է մատյաններից հավաքագրում ինֆորմացիան, ի դեպ, հավաքագրումը նկարահանվում է, վերահսկվում լուսանկարների միջոցով:
-Գաղտնիք չէ, որ ուսուցիչները երբեմն «երկու» գնահատականը դնում են ջնջվող գրիչով կամ կետ են նշանակում` հնարավորություն տալով երեխային պատրաստվելու: Մի տեսակ ռոբոտացված չե՞ն դառնում ուսուցիչ-աշակերտ հարաբերությունները:
-Ոչ, որովհետև dasaran.am-ը հնարավորություն տալիս է նման փոփոխությունների: Մեր աշխատակիցն անդրադառնում է նախորդ շաբաթվա գնահատականներին և գրանցում փոփոխությունները: Բայց հետին թվով ամեն փոփոխություն նշվելու է առանձին գույնով, արդյունքում նվազում է կոռուպցիոն ռիսկը:
-Առանց այն էլ դպրոցներում տարածված է դրամահավաքությունը: Ձեր ծառայությունը վճարովի է և կարող է դիտվել որպես փող հավաքելու լրացուցիչ միջոց:
-Նախ` ծառայությունը կամավոր է: Բացի այդ, ուսուցիչները, տնօրենները չեն ներգրավվելու ծառայության վաճառքի մեջ: Թեև սա բիզնես է, բայց չեմ ցանկանում, որ դիտվի հերթական փող հավաքելու միջոց: Լավագույն բիզնեսը պարունակում է լուրջ սոցիալական բաղադրիչ, այսինքն, շահում են և՛ ծառայությունից օգտվողները, և՛ ծառայությունը:
-Նոր համակարգը հոգեբանական խնդիրներ չի՞ առաջացնում` լարվածություն, անձի իրավունքների, ազատության ոտնահարում:
-Եթե մարդն ունի պարտականություն, ամեն դեպքում, դա պետք է վերահսկվի: Ասենք, տնօրենը ցանկացած պահի կարող է պահանջել դասամատյանը: Այս պարագայում տնօրենը չի դիմում ավանդական միջոցների, տեղեկությունն ստանում է առավել արագ և դյուրին եղանակով:
- Չե՞ք կարծում, որ աշակերտները կսահմանափակեն շփումը միմյանց հետ, նաև` ծնողների: Առանց այն էլ ինտերնետը մարդուն շփման լայն եզրեր տալով, իրականում դարձնում է մենակ ու օտարված:
-Նախ` ասեմ, որ դա մարդուց է կախված: Ես շատ ժամանակ եմ անցկացնում ինտերնետում, բայց չեմ հեռանում իմ ընկերներից, մարդկանցից առհասարակ: Հաշվի առնելով այդ հանգամանքը` մեր կազմակերպությունը պլանավորում է մշակութային, սպորտային տարաբնույթ միջոցառումներ, մրցույթներ, որոնց կմասնակցեն ոչ միայն աշակերտները, այլև ուսուցիչները, ծնողները:
-Որտեղի՞ց է ներմուծվել համակարգը:
-Արևմտյան Եվրոպայում, ԱՄՆ-ում կիրառվում է անհատական դպրոցի պրակտիկան, յուրաքանչյուր դպրոց ունի իր կայքը: Նման համակարգ, երբ փորձ է արվում ներառել քաղաքը կամ հանրապետությունն ամբողջությամբ, կիրառվում է առաջին անգամ: Թեպետ, որքան ինձ հայտնի է, Մեդվեդևի հանձնարարությամբ` մինչև 2012-13 թվականը բոլոր դպրոցները պետք է միավորվեն մեկ ընդհանուր ցանցում: Այս դեպքում դա արվելու է պետական մակարդակով:
-Առաջին հայացքից ձեր նորամուծությունը գլոբալ վերահսկման քաղաքականությունն է հիշեցնում, որի պայմաններից է կրթության, անձի վերահսկումը:
-Ասեմ, որ կազմակերպությունը տեղական է, օտարերկրյա ներդրումներ չկան, դրսից կախվածություն` նույնպես:
-Էլեկտրոնային կայքերում, սոցիալական ցանցերում հաճախ կոտրում են ծածկագրերը, որքանո՞վ է dasaran.am-ը երաշխավորում ինֆորմացիայի գաղտնիությունն ու անվտանգությունը:
-Այդ ուղղությամբ բավականին մեծ աշխատանք է տարվում: Մենք պատասխանատվություն ենք կրում մուտքագրված ինֆորմացիայի համար: Մեզ մոտ աշխատում են Հայաստանի լավագույն մասնագետները:
Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 2306

Մեկնաբանություններ